Friday 26 November 2010

Menjunjung Amanah Menyanjung Agama Memikirkan Masa Depan


Hai Semua!! you all rindu I tak?ekekeke..


Dengan Nama Allah..


Al quran merupakan kalam Allah yang diturunkan kepada nabi kita Muhammad untuk kebaikan seluruh umat manusia dalam menyampaikan risalah dan dakwah sejagat. Penting bagi kita sebagai seorang yang mengaku dirinya muslim untuk sentiasa mendampingi salah satu daripada mukjizat yg paling agung di alam ini.kesahihannya tidak boleh dipertikai,ketepatannya dalam menilai sesuatu yang sudah lepas ,sekarang dan akan datang tidak dapat di celen oleh mana mana anasir yg ingin menyainginya seperti Doraemon ,A Girl Who's Leapt Time dan tidak lupa juga pakar pakar sastera dan para orientalis yang sentiasa untuk bergabung tenaga untuk menghasilkan mahakarya yang dapat menyerupai manual orang Islam yang sudah wujud berkurun kurun lamanya dan tidak berubah walau secoet pun.bak kata melayu tak lekang dek hujan tak lapuk dek panas malahan tidak akan tereffect dek kilat sepantas manapun.ini kerana alquran itu salah satu daripada bukti keagungan nikmat Allah Taala yang akan dirasai apabila kita HIDUP bersamanya.....

Seperti katanya ahli ahli jiwa..
 ALQURAN ITU AKAN HIDUP DALAM DIRI INI SEJAUHMANA KITA MENDAMPINGINYA.
 ini bukanlah bermaksud meletakkan alquran didalam poket bag yang paling kecil dan zip kemas kemas.lebih rare lagi jika diletak atas almari untuk mengelak daripada adik comel ingin mencapai sehingga terlupa untuk mengambilnya semula.muslim yang sentiasa membaca dan mengerjakan apa yang di bacanya adalah manusia yang dapat merasai ruh alquran itu sendiri dan dia seperti seseorang yang makin melazatkan makananannya yang sudah sedia lazat dan orang di sekitar dan berhampiran juga berjauhan dijordan atau malaysia juga dapat merasai kelazatan itu.inilah yang dikatakan tarikan alquran itu sendiri atau lebuh dikenali sebagai "LAW OF ATTRACTION" .tidak terkelaluan jika dikatakan alquran itu mempunyai satu kuasa yang boleh mengubah kehidupan diri sendiri orang sekitar malah alam ini ! saya tidak ingin berbicara lanjut mengenai hukum tarikan alquran yg sangat hebat dan tidak akan jemu untuk di perbualkan .bacalah buku "The Law of Attraction" terbitan imtiyaz produksi. ia pasti akan memberi para pembaca satu persepsi dan tanggapan yang sama sekali berbeza dan malarsegar tentang signifikan alquran dalam hidup.

كتاب أنزلناه إليك مبارك ليدّبّروا ءايته وليتزكّر أولوا الألباب (ص:29)ز

Maka berinteraksilah dengan alquran selayak mungkin.bukanlah sekadar baca yang biasa. bacalah dengan jiwa.baca dengan matlamat yg nyata. nyata itu bukan untuk dunia sahaja , ia untuk hari yang benar benar NYATA juga. hari yang bukan jasad yang berkata tetapi jiwa dan hati yang bakal bertemuNYA.






baca, tadabbur ,amal .
  berkata ibnu mas'ud r.a { semestinya bagi kamu untuk menggerakkan hatimu dengan alquran dan jika kamu tidak menggerakannya dengan alquran alkarim ,takut kamu pula akan digerakkan dengan benda lain, dan dengan itu baiklah bagimu untuk membaca alquran itu dengan tadabbur}.

oklah.sembang sembang ringkas saja malam ni.

Menjunjung Amanah Menyanjung Agama Memikirkan Masa Depan.


+
+
+
+
+
+
+

+
++
+++
 PERKARA DIBAWAH ADALAH PERKARA SERIUS. JANGAN BUAT MAIN.


Tengok org kawin lu orang nak kawin. Tengok orang beli iphone lu orang nak beli iphone. tengok orang kena belasah lu orang lari pulak.

Kerja markaz lughah pun boleh tergendala cerita hal hal macam ni.bab kawin nombor satu. biar tak siap kerja daripada tak siap sembang pasal kahwin.belum masuk cerita si penyembang penyembang pasal hal ehwal perkahwinan masa depan mereka.kalau tak di letak qarar memang tak berhenti


******

ayat wajib shahier kalau jumpa budak kiut tepi jalan .

shahier : urgh!! comel gila budak ni...(sambil cuba kejar nak pegang pipi) tak tahan aku. weh mok taun depan ko kawen la mok. ko jangan risau kitorang boleh hendel semua,kiteorang sanggup jaga anak ko, kiteorang sanggup ni.betul ni.aku tak boleh doh..mak aku x kasi... mula mula gua ingat main main. Tapi kalau dah setiap kali jumpa budak kiut miut ckap benda sama parah jugak dibuatnya.setelah gua kira kira, lebih sepuluh kali memorandum lisan ni ditujukan pada gua atau ikut nasiblah. kalau ahmad ada kat sebelah amad pun kena sekali.ikut nasib.

Ada sebab gua tak nak.

# gua rasa kalau perangai kanak kanak ribena bawak ke kawin tak lama.
# gua boleh je kawin. apa ada hal ? tapi gua dok sini pun guna duit orang.tak jentel pulak gua rasa.
#  gua dah ada calon.calon tu pulak memang tak hingin dengan gua. Lu orang rewang sebulan pun tak guna..
# mak gua tak kasi.
.
.
.
.
.
.
.
.
.




yes!! kehkehkeh.
jangan takut untuk.

Menjunjung Amanah Menyanjung Agama Memikirkan Masa Depan.



















1 comment:

studentyarmouk said...

aiwah... alquran adalah segala galanya bagi saya.