Saturday 23 October 2010

Nak lempang,lempanglah.jangan cubit sudah...


aur kalau tidak bertebing memang payah. siapa ckp senang? siapa? siapa? cakap! meh sini bagi babap sket! biase nih ! lawan pepatah melayu.....bagai AUR DENGAN TEBING.

**************

salam sayang semua. aku mmg akan kene lempang hari ini sbb pos nih tiada satu haram pon berkaitan dgn belajo.. tapi demi kebaikan kita . ak tulis. biarpun sakit. eceh.
dalam bahasa melayu kita kata, hidup mesti ada memberi dan menerima... manakala dalam bahasa orang putih kata mesti ada give and take dan dalam bahasa cina kata. gua bagi, lu mesti terima maa...dalam bahasa tamil pergila mati .gua tak belajar.

so..tak kan tak paham lagi woi !

hadirin hadirat yang dirahmati Allah sekalian.

 Sumbanglah untuk agama, tulislah untuk agama, berkorbanlah untuk agama...., agama apa? agama Islam la...Islam! tak banyak, sedikit pun tidak mengapa, janji ada.biarlah diri itu dapat pahala jika ada yg membaca. tambah jika yg membaca itu beramal.... ah malas nak cakap .sampai berbuih mulut ni ha!

walaupun kita sibuk sikit dengan aktiviti Halaqoh bersama mufti Saudi di Mekah 1-2 malam ni.Betis dikaki pon jangan cakap lah..dah bebirat kena sebat dengan batang kurma sebab malas nk datang..

+
+
+
+
+

"Enta ni kerja berblog dan berfesbuk saja!".


Begitu gaya marah tuan guru mufti sejurus melibas batang kurma ke betis gua yang licin bersih.Pedih jangan ceritalah.Ahmadeenejad tersengih sengih tengok  kena sebat.Cinabeng bukan dia nak tolong.


orang islam rajin bukan?
haa pandai pon..

 kita boleh berubah..


Selain memiliki ilmu, bekerja kuat atau dalam bahasa orang putihnya hardwork juga menjadi kata kunci untuk mengubah nasib. Betul.. korang belajar masa sekolah menengah ponteng kelas prep tapi dapat SPM 10A. Betul.. kawan lu orang nampak sempoi, tak study, malas, kuat melepak, slackers, hari hari tido dalam kelas, malam keluar ole ole hari hari..tapi bila periksa dapat mumtaz. Nampak cool dan genius!. Tapi jangan kita lupa, perkara cool dan genius tidak berlaku dalam kehidupan orang dewasa yang ada tanggungjawab. Hidup dalam dunia sebenar memerlukan kematangan. Kerja keras melambangkan kematangan. Genius masa sekolah boleh simpan dalam reban itik kalau masa kuliah masih buat perangai ponteng, perangai rilek rilek, perangai malas, perangai tido dalam kuliah dan segala perangai cool yang nampak best di mata kawan kawan suatu masa dulu. Hidup yang sebenar bukan perkara suka suka dan main main. Kerja kuat bukan bermakna pasti jadi kaya, atau pasti berjaya..apa yang lebih penting, kerja kuat bisa menonjolkan sikap diri kita sebagai manusia bermaruah dan punya harga diri dalam menelusuri ranjau kehidupan yang tak kenal erti kesian.

Nasib kita boleh berubah..


gua ingat nak selitkan video yang khas dibuat untuk post kali ini.bagai aur dgn tebing.tak jadi.



nak lempang, lempanglah, jangan cubit sudah.
  
p/s : ingatkan gua kalau  gua lupe hal hal macam ni
*nak upload video ni macam haram dia punya lama.kalu nak jgn segan2 nak mintak.
    semua video hiwar kelas arab ami ustaz Arshad.:)



DIBLOG OLEH MARAHMARAHSAYANG AT 4.30 PM.
  

3 comments:

Unknown said...

pengaruh luca de ketiak...tajuk post xleh blah

studentyarmouk said...

dah orang bote. nk buat ghope mane lagi..

studentyarmouk said...

apekah